logo

Timo Niemenen fra Finland blev nordisk mester og danskeren Kenneth Vinderslev erobrede en flot andenplads. Torben Stabell blev danmarksmester

Det nordiske mesterskab i udkørsel af træ blev gennemført i forbindelse med Skov & Teknik på Langesø 9. september. Ved mesterskabskørslen duellerer de 2 bedste fra de 3 nordiske lande – Finland, Sverige og Danmark.

Ved mesterskabskørslen dyster deltagerne i 2 discipliner. Første disciplin er præcisionslæsning, hvor hver deltager gennemfører banen på tid.  Anden disciplin er tårnbygning, hvor 8 klodser – heraf 2 delte - skal stables i nummerorden. Det drejer sig om at udføre disciplinerne på kortest mulig tid og med færrest mulige fejl, idet fejl bliver straffet med tillægstid.

I den nordiske mesterskabskørsel gik forstepladsenb til Timo Niemenen, Finland med en samlet tid på 19 min og 32 sekunder. Andenpladsen gik til Danmark ved Kenneth Vinderslev, som gennemførte på 21min og 29 sek. og var tæt forfulgt af svenskeren Christer Arvidsson, der gennemførte på 21min og 51 sek.

De danske mesterskaber i udkørsel af træ blev gennemført samme dag.

Torben Stabell, Østbirk generobrede sit danmarksmesterskab fra 2008 med en samlet tid på 19 min og 44 sek. Andenpladsen gik til Gert Kristensen, Svanninge med tiden 20 min og 7 sek. og tredjepladsen til Michael Møller, Herlufmagle i tiden 22 min og 46 sek.

Mesterskabskonkurrencerne arrangeres af Dansk Skoventreprenør Forening støttet fra en række sponsorer.

Maskinerne til mesterskabskørslerne var stillet til rådighed af John Deere Forestry og af Gremo.

Præmierne til Danmarksmesterskabet var stillet til rådighed af:
Intercom, Vejle - FMP-dk Vagn Malte Bruun - NDI Nordisk Dæk Import - Gremo Svenska AB - Helms TMT-Centret A/S - Kuwait Petroleum Q8 - Ponsse AB - ROTO, NESTE OIL - Trelleborg Dæk - LDM Kvalitets- og Miljørådgivning.

Ønsker du at få dit logo på vore hjemmeside?
Kontakt os og hør nærmere om dine muligheder for annoncering på vores hjemmeside